Электронныя звароты

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 N 176-З "Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" электронныя звароты падаюцца з дапамогай інфармацыйнай сістэмы «Дзяржаўная адзіная (інтэграваная) рэспубліканская інфармацыйная сістэма ўліку і апрацоўак»:

 

обращения.бел

 

Інтэрнэт-сэрвіс Ilex.by вылучыў галоўныя навацыі, якія трэба ведаць як грамадзянам, так і арганізацыям:

 

1. Электронныя звароты

Заяўнікі ўносяць электронныя звароты ў дзяржорганы і іншыя дзяржарганізацыі праз адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі такіх зваротаў. Для заяўнікаў доступ да сістэмы, а таксама выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў, бясплатны (абз. 3, 4 п. 16 ст. 1 Закона N 176-З).

У грамадзян, іх прадстаўнікоў або юрыдычных асоб не бярэцца згода на прадстаўленне звестак аб іх зваротах вышэйстаячым арганізацыям, іншым дзяржорганам і дзяржарганізацыям, калі гэтыя звесткі спатрэбяцца для разгляду зваротаў (абз. 4, 5 п. 16 ст. 1 Закона N 176-З).

Электронны зварот пакінуць без разгляду, калі ў ім:

— выкладаецца сутнасць праз спасылкі на інтэрнэт-рэсурсы;

— змяшчаецца нечытэльны тэкст;

— ужываюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы (абз. 11 п. 16 арт. 1 Закона N 176-З).

На электронны зварот даецца пісьмовы адказ (накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне), толькі калі аб гэтым папрасіў заяўнік (абз. 13 п. 16 арт. 1 Закона N 176-З).

 

2. Звароты, якія маюць масавы характар

Для рэгулявання такіх зваротаў вылучаецца асобны артыкул. Пад яго падпадаюць як электронныя, так і пісьмовыя звароты аналагічнага характару ў колькасці больш за 10. Калі пасля размяшчэння адказу на іх на афіцыйным сайце арганізацыі паступаюць іншыя аналагічныя пісьмовыя ці электронныя звароты, іх разглядаць не будуць і адказ (апавяшчэнне) не даецца 1(а. 176-З).

 

3. Кніга заўваг і прапаноў

Такая кніга абавязковая ў арганізацыях і ў ІП, якія аказваюць паслугі, якія забяспечваюць жыццядзейнасць насельніцтва (крамы, кропкі грамадскага харчавання і г.д.). Канкрэтны пералік сфер, дзейнасць у якіх запатрабуе вядзення кнігі заўваг і прапаноў, вызначаны Саўмінам (абз. 2 п. 15 ст. 1 Закона N 176-З).

 

4. Правы заяўнікаў, адмова ад асабістага прыёму, пакіданне зваротаў без разгляду

Заяўнікі могуць:

— рабіць выпіскі з матэрыялаў, якія адносяцца да разгляду іх зваротаў (за выключэннем матэрыялаў, якія змяшчаюць інфармацыю, абмежаваную да распаўсюджвання і (або) прадастаўлення), і фатаграфаваць дадзеныя матэрыялы (абз. 3 п. 5 арт. 1 Закона N 176-З);

— прымяняць тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымку) са згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём (абз. 5 п. 5 арт. 1 Закона N 176-З).

Службовыя асобы і работнікі арганізацый адмовяць у папярэднім запісе на асабісты прыём і ў такім прыёме ў выпадку:

— прымянення заяўнікам тэхнічных сродкаў (аўдыё- і відэазапіс, кіно і фотаздымка) без згоды службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём;

— непрад'яўлення дакументаў, якія сведчаць асобу заяўніка або яго прадстаўніка, а таксама дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка (абз. 5, 6 п. 4 арт. 1 Закона N 176-З).

Вусныя і пісьмовыя звароты застаюцца без разгляду, калі:

— яны змяшчаюць пагрозу жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да супрацьпраўнага дзеяння;

— заяўнік іншым спосабам злоўжывае правам на зварот (абз. 5, 13 п. 11 арт. 1 Закона N 176-З).